Máváme 1. pololetí ukázkami z prací našich dětí

Dneškem končí 1. pololetí. Vysvědčení je napsáno, ale nikomu se nepředává, protože děti nechodí do školy (kromě těch nejmladších). Zítra začnou pololetní prázdniny, ale děti se netěší, že budou doma, protože jsou doma pořád. Že je to pesimistický začátek? Máte pravdu. Optimistické na tom ale je, že se děti do školy opravdu těší. Můžete nahlédnout do jejich pokojíčků a přesvědčit se sami. Můžete zjistit, co a jak dělají, jestli a kdy se učí a z čeho se radují…

(Texty jsou vybrány anonymně ze slohových prací Můj den. Ivana Motýlová, Eliška Jančíková, 5. A, 6. A a 6. B)

TAK VYPADÁ DEN DĚTÍ Z 5. A

Ráno asi tak v 7:15 se probudím. Jdu dolů, abych pozdravil rodiče a pejska (pokud nespí). Potom se chvilku koukám na televizi, na můj oblíbený pořad. Snídani si dám kolem 7:50. Ke snídani obvykle si dávám omeletu se slaninou, mňam 😊

V 8:00 jdu na školu, nejdříve si udělám nejlehčí úkoly a také ty, co mám na dnešek nebo zítřek, a pak ty těžší.

Asi ve 12:15 obědváme a potom jdu ven. Vrátím se okolo 16:30 a pak jdu ke svému bratranci si zahrát hry na počítači.

Večeři máme asi v 19:00, a potom se koukám na televizi.  Ve 20:00 vypínáme televizi a jdeme si čistit zuby. Poté si lehnu do postele a čtu si oblíbenou knížku nebo si povídáme s taťkou a ukazujeme si v mapách nebo si říkáme vtipy z knížky Mladý humorista.

A ve 21:15 zhasnu a jdu spát.

— 

Úterý 12. ledna 2021

8:10   Ráno jsem se probudil, udělal si snídani, vyčistil zuby a šel se připravit na on-line vyučování.

9:00   On-line matematika.

9:50   Po on-line hodině jsem si šel dělat úkoly.

11:50 On-line angličtina.

12:30 Po angličtině jsem si připravoval úkoly na další dny.

13:20 Měli jsme oběd. Bylo moje nejoblíbenější jídlo – svíčková. Po obědě jsem šel s Petrem ven.

16:30 Vrátil jsem se domů na svačinu a připravit se na lekci flétny.

17:20 Začala hodina flétny na dálku – s paní učitelkou na telefonu.

18:30 Domluvil jsem se s Petrem a hráli jsme on-line hru na počítači.

19:15 Měli jsme večeři. Máma mi připravila krupicovou kaši, posypanou kakaem.

19:30 Vykoupal jsem se, vyčistil zuby a šel si číst knížku do postele. Zamňoukáním se ohlásila kočka na terase. Dostala večeři a pak se uvelebila na gauči.

21:00 Máma mi přišla dát dobrou noc a pak jsem usnul.

 —

Můj středeční den – středa 13. ledna 2021

Ve středu vstávám, když je online, tak v 8:00 hodin. Když je škola, tak v 7:00.

Snídám s maminkou a obvykle jím křupinky v mléce nebo rohlík se šunkou a smetanitem.

Po snídani si vyčistím zuby a jdu na školní povinnosti. Čeká mě příprava na matematiku, češtinu, přírodovědu, vlastivědu. Na úkoly se koukám na Teamsy. Úkoly si nezaškrtávám, protože je odevzdávám paní učitelce taky na Teamsy a tam vidím, co mám dokončené.

Pro obědy si chodíme do školy a doma si je sníme.

Úkoly děláme s mamkou odpoledne třeba ve 14:00.

Telefonuju si s kámošema, jestli nepůjdeme ven. Ven chodím s klukama rád. Když není korona zákaz, chodím na tréninky kanoistiky.

K večeři máme buď to, co se nesní k obědu, nebo co si kdo vezme.

Daří se mi dobře. Mám radost z toho, když postavím kuličkovou dráhu Gravitrax a kuličky mi tam jezdí bez toho, aby vypadávaly.

Se vším mi pomáhá mamka. Radím se s mamkou.

Vidím se s bráchou Jendou a mamkou a ségrou Kačkou a jejími dvojčaty Terezkou a Janičkou.

Večer se koukáme na televizi na to, co se nám zalíbí.

 

TAK VYPADÁ DEN DĚTÍ Z 6. A

 

Milý deníčku,

ráno jsem se probudila v 8:20 a nakrmila jsem svoje morčátka Minnie a Missy. Potom jsem se sama nakrmila jogurtem, chlebem se šunkou a čajem. Pak jsem se připojila na online hodinu zeměpisu. Hned jak hodina skončila, jsem se šla osprchovat, abych byla celá svěží na poslední online hodinu anglického jazyka. Na online hodině Aj jsme si všichni s paní učitelkou povídali a moc jsem si to užila. Pak už nás čekala jenom třídnická hodina, kde jsme probírali všechny věci, co by se jinak ve škole nestihly probírat. Po konci této hodiny jsem si dala od školy chvilku volno a dekorovala jsem svůj pokoj. Následoval výborný oběd v podobě celerové polévky s krutony a sýrové palačinky. Po obědě jsme zavolali do záchranné stanice, abychom se zeptali na stav sýkorky Máji, kterou jsme den předtím zachránili. Pak jsme s maminkou šly na procházku, protože byl krásný slunečný den. Když jsme se vrátily, začala jsem pracovat na úkolu z fyziky. Měli jsme si vybrat pokus a ten potom zrealizovat. Já jsem si vybrala jeden, ve kterém jsme měli postavit vajíčko na jeho malou špičičku. Poté přišlo na řadu chilli con carne (večeře), při kterém jsme se koukali na záznam hry „Lijavec“ z Divadla Járy Cimrmana. Po večeři jsem si kreslila a přitom jsem poslouchala podcast. Pak jsem šla vypustit morčátka, abych jim mohla uklidit jejich zaneřáděný domeček. Jak jsem si s nimi pohrála, vrátila jsem je zpět do jejich již uklizené klícky. Následovalo čištění zubů a pak už jsem šla do svojí postýlky, kde jsem si napsala do svého sešitku hezké věci, co se ten den staly. Pak už jsem jenom zhasla a spinkala.

 —

Pátek 22. ledna 2021

V pátek 22. ledna jsem vstala v 8 hodin, převlékla jsem se a šla jsem do koupelny vyčistit si zuby a učesat se. Ke snídani jsem si dala müsli a snídani jsem dala i mému koťátku Rudolfovi. Rudolf k nám přišel po Vánocích sám, a protože se o něj nikdo nepřihlásil, směla jsem si ho nechat.

V půl deváté jsme šli do školy. Moje maminka je totiž ředitelka ve škole, takže jsme šli do její školy, která je teď prázdná, a já se tam v karanténě učím. Když jsme přišli do školy, tak jsem si udělala úkol z matematiky a potom jsme měli online hodinu zeměpisu.

Po zeměpise jsem měla doučování z matematiky s mojí dospělou kamarádkou Terezkou, která je také paní učitelka, a pak jsem se připravila na angličtinu. Na angličtině jsme se rozloučili s paní učitelkou, která bude mít miminko a začala třídnická online hodina. Tam jsme si říkali informace o vztazích a probírali jsme, jak se chovat, když jsi sourozenec, a jak řešit sourozenecké konflikty. To potřebuji, protože se se sestrou občas hádáme.

Po online hodině jsem si dala oběd (knedlo, vepřo, zelo), který ve škole dostává maminka a vždycky se se mnou rozdělí. Po jídle jsem šla domů.

Doma jsem dala oběd mému koťátku a šla jsem si odpočinout. Po odpočinku jsem pověsila prádlo a dala si svačinu (já pořád něco jím). Po svačině jsem nahrála paní učitelce z hudební školy hoboj, protože tam teď nemůžeme jezdit, a šla si povídat s ostatními do kuchyně.

K večeři jsme měli Caesar salát, který byl výborný, a potom jsem šla kolem desáté spát.

Když v úkolech nemám moc přehled, tak někdy si je zapíšu a rovnou i odškrtám. S úkoly mi pomáhá můj bratr nebo maminka. Když nevím nějakou drobnost, zeptám se kamarádů.

V této situaci si čtu různé knihy, aktuálně je to Tajuplný ostrov od Julese Verna. Potom je oběd, po obědě se koukám na videa z youtube. Pak si obvykle hraju s elektronickou stavebnicí a zajímám se o jevy v oblasti elektro. Občas něco připájím a postavím. Pak si jdu zacvičit a potom si zase něco přečtu. Po večeři a umytí si můžeme hrát na telefonu do devíti hodin.

V této době školu začínám dělat o tři čtvrtě hodiny dřív, než normálně škola začíná, tedy v čtvrt na osm. Ve středu máme Matematiku, Český jazyk, Fyziku a Přírodopis. První online hodina je Matematika a začíná v 8:55 a končí v 9:40. Ještě máme online Přírodopis, který je od 10:55 do 11:25. Úkoly se snažím dodělat co nejdřív, abych mohl jít odpoledne ven.

 

TAK VYPADÁ DEN DĚTÍ Z 6. B

 

Milý deníčku,

už je zase pondělí, nikdo by nevěřil, že někdy řeknu nahlas, že chci radši do školy, než být doma a učit se on-line. Je to hrozná pruda! Vstávám v sedm, budí mě mamka. A nikdy se mi nechce vylézt z postele.

Ke snídani si dám müsli s mlékem a pustím si k tomu jeden díl seriálu Pes a jeho blog. Pak vyjdu nahoru do patra k sobě do pokoje a pustím všechny zařízení potřebné k vyučování doma. Vyndám si sešity a učebnice a jdu se učit. Během snídaně přijde většina zadání na celý týden.

Tak jo, jdu na to. Kouknu do Teamsů a do rozvrhu. V pondělí máme češtinu, angličtinu, dějepis a matiku. On-line hodinu máme od 9:20, takže začínám v 8 hodin pracovat, abych udělala co nejvíc práce před on-line hodinou a nemusela se tím zabývat odpoledne. Mám na mazací nástěnce vypsané úkoly a data, do kdy se má práce odevzdat. Mažu si je po každém vypracování. Chvíli mi trvalo, než jsem svůj systém vyladila, ale myslím, že funguje výborně. Zatím se mi ještě nestalo, že bych něco neodevzdala včas.

Mamka je s námi doma, takže mi ona pomáhá s vytištěním materiálů, co potřebujeme, radím se s ní o tom, co nevím. Jsem ráda, že tu je. Je to taková jistota. A nemusím čekat na večer, než někdo přijde domů. Nebo když nevím, tak zavolám B., bydlíme totiž vedle sebe.

Odpoledne se domlouváme s holkama od nás z ulice, že půjdeme ven. Chodíme se houpat, procházet, pokecat, prostě se vyblbnout. Když je venku zima, tak jdeme k nám. V pokojíku skládáme puzzle, probíráme holčicí věci a pořád se smějeme. Jsem strašně ráda, že tu holky mám, jsou to super kámošky. Fakt si rozumíme ve všem.

Chodím spát po deváté, to si ještě v posteli čtu.

A ráno nastane zase ten samý kolotoč. Už toho mám dost. Chtělo by to buď do školy mezi lidi, nebo prázdniny.

Zítra se zase ozvu, počítám, že se budu potřebovat vypsat, když nebudou holky moc ven.

Můj den začíná asi tak, že samozřejmě vstávám. Mám nastavených asi 10 budíků, jinak bych určitě nevstala…

Vstanu a za jednu vteřinu

mám srovnanou peřinu.

Někdy ospale či nohou levou,

nastartuju nový den plnou parou.

 

Potom mě čeká cvičení:

1, 2, 3… no zábava to není

a potom mléko do misky naliji,

nasypu do něj mysli, květiny zaliji.

 

Po snídani si zuby vyčistím

a do nabíječky počítač zapojím.

Zasednu ke stolu, sešit si vyndám,

ale to už nám první hodina začíná.

 

Pak po dvou hodinách, dějepisu, matice,

mi mamka svačinu k práci zanese.

Když sním oříšky, dokoušu jablka,

čeká mě další hodina: fyzika.

 

Odpoledne jdu obvykle ven,

projdu se, projedu… není to jen sen?

A když se vrátím, ségra je u kláves

má hodinu, no jo vždyť je čtvrtek dnes!

 

A takhle probíhá celý můj den,

myslím, že mi brzy dopíše tužka

aby ne když to byla taková.

Ráno vstávám okolo osmé. … Poté dívám na úkoly. Když vidím počet úkolů, raději notebook zase zavřu :)…

Většinu úkolů zvládnu vypracovat sám, ale mám problém se k některým úkolům dokopat. Už to trvá dlouho. Vyhovuje mi víc, když jsme ve škole.

Na hodinu angličtiny jsem se připojila v 9.15 a než se připojila paní učitelka, dodělávala jsem úkoly, které jsem už začala ráno… Když skončila, měla jsem 20 minut přestávku do další online hodiny. Tak jsem si šla skládat puzzle, abych si odpočinula. A dala jsem si malou svačinu. Připravila jsem se na další hodinu a to je dějepis… Když mi hodina skončila, šla jsem si udělat zbytek úkolů, ale měla jsem na to jen 25 minut, protože potom jsem měla matematiku.  V matematice jsme probírali úhly. Myslím si, že jsem to pochopila.

Jupí, už mám všechny hodiny za sebou, a když jsem si udělala všechny úkoly, šla jsem ven…

Okolo dvanácté mám strašně velký hlad, takže se jdu vždycky najíst.  Někdy vaříme, někdy něco objednáme nebo i uvařím já. Dám si porci podle hladu a naleji si pití.  Když to dojím, jdu čekat na autobusovou zastávku na Elí, která ve 13:37 přijede k nám, abychom měly ještě čas si před hodinou přehrát nové písničky. Já nás přitom přihlásím na účet hudební školy v Teams. Potom trénujeme „tříruč“, protože hrajeme na jedny klávesy.

Můj nejoblíbenější den v týdnu je sobota, protože včera jsem udělala úkoly a dnes i zítra mám volno.